پاسخ زیر را برای دوستی که سوال کرده بودند دادم.البته روش های دیگری نیز هست.
روش اول:اگر شما برای نام کاربری خود پس ورد دارید می توانید از این پس ورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید: روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید (یا کلید های Alt و دابل کلیک را به طور همزمان فشار دهید.) سپس روی کلید sharing کلید کرده و گزینه «Make this folder private »را تیک دار کنید . و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پس وردی نداشته باشید، کاردی ظاهر می شود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پس وردی بسازید ؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما” این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به دسک تاپ کامپیوتر و استفاده از آن باید از پس وردتان استفاده کنید.
پس از کلیک گزینه yes باید پس ورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه «create pass word » کلیک کنید و در آخر پنجره پس ورد را ببندید.
در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. اکنون هر کسیکه وارد سیستم شما شود
نمی تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کنید .

روش دوم:فایلهایی را که میخواهید محافظت کنید درون یک پوشه قرار دهید.
روی پوشه مورد نظر راست کلیک کرده و از منوی Send to گزینه Compressed (Zipped) Folder را انتخاب کنید.
یک فایل زیپ ایجاد میشود. آن را باز کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی file گزنیه «Add a password » را انتخاب کنید کنید.
سپس پسورد خود را در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.
کسی سوال داشت بنویسد.


تاريخ : شنبه ۳٠ شهریور ۱۳۸٧ | ٧:٠۸ ‎ب.ظ | نویسنده : | نظرات ()